والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

ایمان آوردم به مهدی!

امروز ایمان آوردم 

ایمان آوردم! یقین کردم! 

مهدی هست و به دعای شکسته دلان نگاه میکند و حیله گران متکبر را به زیر می کشد 

یقین کردم که مهدی منتقم است! 

هرجا که ظلم دیدی ذکر مهدی را فراموش نکن! 

مهدی جان! به عالم می گویم که توسل به تو ثمر دارد! 

من به تو یقین کردم! بقیه خودشان می دانند! 

نه غزه نه لبنان!!!

جامعه ی ما که کلا حافظه ی تاریخی ضعیفی دارد 
اما خب سیدهادی خامنه ای هم انقدر آلزایمر ندارد که نداند چه کسانی شعار نه غزه نه لبنان دادند....
او می خواهد بگوید آنها که این ها را گفتند اصلا اصلاح طلب نبودند
تازه رسیدیم به اول خط ...دعوایی که از آغاز رأی آوری خاتمی و شعار اصلاحات وجود داشت...
«اصلاحات چیست و اصلاح طلب کیست»
شعاری که هیچ وقت تعریف نشد و دایره ای که هیچوقت معلوم نگشت!
اما یک سؤال هم تعریف شده است و هم جوابش مشخص:
در برابر شعار نه غزه ـ نه لبنان چه کسانی موضع مخالف گرفتند و خط خود را از آن دایره جدا کردند؟ اصلاح طلبان؟ اصولگرایان؟ من یادم نمی آید حتی احمدی نژاد هم به این شعار واکنش نشان داده باشد......

نقل دعای من!

می خواهم مست باشم.... دائم الخمر

تا نفهمم رنج این روزهای دنیا را........

همواره باده می نوشم از دعای یارب یارب

باده تلخ است زانروی که خودخواسته ها بدان فرو می ریزند

نقل شراب دعاهای من باش در جرعه ی اول

با تو آغاز می کنم:

"اللهم عجل لولیک الفرج"

حاج آقا خاطره از منظر آقا سعید!

حاج آقا خاطره، همه خاطرات را نمی گوید!
-----------------------------------------
سعیدقاسمی: دلواپسی ما از اینجا ناشی می شود که رهبر انقلاب فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم.
وی با مرور حوادث 2 سال پایانی جنگ که منجر به پذیرش قطعنامه شد، گفت: اتفاقات امروز بی شباهت به روزهای پایان جنگ نیست. در یک سال پایانی جنگ دیدیم که زمین هایی را که طی 8 سال با خون شهدا فتح کردیم یکی پس از دیگری از دست می دهیم. طرح دفاع متحرک در آن دوران یک افتصاح به تمام معنا بود.
این فرمانده دفاع مقدس افزود: امام (ره) می گفت همه امکانات باید در حمایت از رزمندگان بسیج شود اما آن فتنه گری که امروز در حصر است این کار را نکرد. سیاسیون کشور معتقد بودند ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر اشتباه بود و نظامی ها هم بریده بودند و فرمانده شان استعفا داد و آن نامه معروف را نوشت که خواستار صدها تانک و هواپیما برای شکست دشمن شده بود.
سعید قاسمی با بیان اینکه عده ای بسیج شدند تا جام زهر را احلی من العسل جا بزنند، تصریح کرد: آن روز رزمندگان و مردم بودند و امام جام زهر را نوشید. امروز هم ما معتقدیم با وجود اینکه ما هستیم باز هم ممکن است همان فیلم ها دوباره تکرار شود!
وی با طرح این پرسش که بعد از قطعنامه 598 چه اتفاقی افتاد، اظهار کرد: آیا وقتی مذاکره کردیم و قطعنامه را پذیرفتیم، بعد رفتیم سر زندگی مان؟ نه عزیزم! 3 روز بعد اتفاقی به مراتب بدتر از 31 شهریور 59 افتاد، دشمن دوباره به جاده اهواز خرمشهر رسید و بین 12 تا 24 هزار ایرانی اسیر شدند و 60 درصد زمین های آزاد شده طی 8 سال جنگ، دوباره اشغال شد.
وی با بیان اینکه «حاج آقا خاطره» اسم این چیزها را «طرح استراتژیک» گذاشته است، اظهار کرد: پسرم! دخترم! «حاج آقا خاطره» هیچوقت این خاطرات واقعی را برای تو نمی گوید چون نمی خواهد آن اتفاقات، غیر قابل تکرار شوند. در عوض شب ها می نشیند و برای تو خاطره می سازد. اخیرا شنیده ام که در جدیدترین خاطره اش گفته که امام همیشه در جلسات به ما می گفت مراقب این مسی باشید مبادا در دقیقه 90 کار را تمام کند

تزکیه یعنی ولایت علی (ع)

خب چه عیبی دارد که من از زیارت جامعه ی کبیره به تفسیر قرآن برسم؟

مگر هدف از بعثت انبیاء تعلیم و تزکیه نیست؟

و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة

پس در زیارت جامعه ی کبیره از زبان امام هادی (روحی فداه) می خوانیم که خداوند شما اهل بیت پیامبر را از نور آفرید و در حول عرش خدا قرار گرفتید

سپس بر ما منت نهاد و شما امامان ما شدید تا اهداف مختلفی برای ما حاصل شود ....یکی از آنها این است: ...و تزکیةً لنا.... یعنی شما آمدید تا مایه ی تزکیه ی ما باشید!

پس در تفسیر این آیه شاید اینگونه باشد که من می فهمم؛ 

که تعلیم کتاب یعنی فراگیری قرآن 

و تزکیه و پالایش درون یعنی ولایت اهل بیت علیهم السلام

که در آیات دیگر گفته شده است ؛ قدافلح من تزکی ـ تنها کسی رستگار شد که خود را تزکیه و پالایش کرد

و در سوره ی والشمس 7 قسم عظیم از جانب خداوند خورده شده تا نهایتا گفته شود؛ قد افلح من زکیها...یعنی فقط کسی رستگار شد که نفس را تزکیه کرد...

پس می شود فهمید که هم هدف انبیا چنین است هم تنها ره رستگاری این است:

ولایت علی و ائمه ی اهل بیت 

که درود و سلام خداوند بر آنان باد.