والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

ذکر حسین

     وقتی به مرحمت دوستان شبه امنیتی و دارندگذان محاسن های بلند و انبوه، از بخشهای حراستی و گزینشی به تنبل خانه های موسوم به فرهنگی نقل مکان نمودیم و در حقیقت آواره شدیم، هنوز با وجود سرخ شدن در روغن نامردی ها و کارشکنی ها، امید داشتم که بتوانم  روحیه جهادی خویش را حفظ کنم و همچنان در مسیری که حیات خود را با تنفس در آن ساختار مساوی می دیدم، ثابت قدم بمانم. 

درد داشتن و همچنان معتقد بودن به راه و اندیشه مطلوب تر است تا بی دردی و آسایش اما بی اعتقاد به کاری که انجام می دهیم.

از لطف تنبلهای خواب گرفته بازهم رخت بربستیم و به محلی آمدیم که کاری فنی و شغلی تخصصی محسوب می شود و به نحوی با تمامی سازمانهای اجرایی استان در ارتباط است.

 البته این شغل بی خطر و پرکار حاصل خلاقیت و تدبیر خود ریاست عالیه بود که در عین تنهایی و بی همراهی در مجموعه وسیع تحت امر خویش، بازهم به فکر یک نفر از مجموعه نیروهای انقلاب بود و هست اما چه کند که مثل سایرین در هنگامه ورود باند نداشته و اتوبوسی به میدان نیامده است.

القصه، خوب یا بد، اندکی که از حضور 10 ـ 12 روزه من در این ساختار گذشت، التفات یافتم که حضور من در ساختار غیر مبارزاتی مساوی با فروریختن تمامی ساختارهای انقلابی و ارزشی درون من است.

به یکی از نزدیکان عرصه جهاد که بوی جهاد را در وجود دردمند او احساس می کردم، حدیث درد می کردم که می ترسم حضورم در جایگاه یک کار فنی و تلاش در شغل رسمی روزمره هرچند وسیع، کم کم روح جهاد را در من ذبح کند!!!

سخن همسنگر در پاسخ به این سرباز کوچک تنها این بود، شما و همه مبارزان را به مولامان حسین بن علی سپردم.


فی الحال که این سطور را می نگارم از زیارت عاشورای هفتگی برگزار شده در سازمان بازگشته ام. هرچند من زیارت عاشورای بی داد و فریاد و اشک و روضه را ظلم به زیازت عظیم و دوست داشتنی عاشورا می دانم، اما همین زیارت با همین آرامی و تنها و تنها بردن نام سیدالشهداء به ما تجدید نیرو عنایت می کند و جان خسته از بی عدالتی ها و ناکارآمدی ها را به عطر امید به جهاد و اقتدا به سیل سربازان حسینی از عاشورای شصت و یک هجری تا قیام قائم معطر می سازد.

اکنون است که لمس می کنم چرا دستور داده شده هر روز زیارت عاشورا خوانده شود و شیعیان کربلایی هر بامداد ذکر أنی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم را به خود متذکر شوند.

ما بدون ذکر حسین مرده ایم!


عقیده و جهاد

قال الحسین (علیه السلام):  

 قف دون رأیک فی الحیاة مجاهداً 

ان الحیاة عقیدة و جهاد 

 

بر عقیده و رأی خود مجاهدانه بمان 

که زندگی عقیده و مبارزه است!