والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

حضرت آیت الله عابدینی در پایان درس تفسیر قرآن کریم شهرستان قزوین: « آقای وزیر امور خارجه، بدانید که اگر قرار باشد شما به قول آقای اوباما اعتماد کنید، ملت ایران به هیچ وجه به شما اعتماد نخواهند کرد.»
امام جمعه ی موقت قزوین و مسئول نهادنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های این استان، در پایان درس تفسیر قرآن کریم که روزهای یکشنبه در حسینیه امامزاده اسمعیل برگزار می شود به سخن اخیر محمدجواد ظریف وزیر امورخا
رجه ایران در خصوص مذاکرات هسته ای انتقاد کرد و سخنی مبنی بر بی اعتمادی مردم ایران به ظریف ابزار داشت.
استاد تفسیر حوزه و دانشگاه که روزهای یکشنبه درس تفسیر عمومی در قزوین دارد، این هفته در پایان تفسیر آیه ی نهایی سوره ی مبارکه ی حجرات، با بیان این مطلب که بعضی نکات باید یادآوری شوند وگرنه قضا خواهند شد، به سخن اخیر وزیرامورخارجه ی دولت اعتدال اشاره نموده و فرمودند: «آقای وزیرامور خارجه بدانید که اگر قرار باشد شما به قول آقای اوباما اعتماد کنید، ملت ایران به هیچ وجه به شما اعتماد نخواهند کرد.» 
این سخن که با تکبیر حضار همراه شد بار دومی است که این شخصیت دینی ـ علمی قزوین را به مرحله ی انتقاد عملی از دولت اعتدال وارد می سازد. ایشان که از شاگردان آیت الله جوادی آملی در حوزه ی علوم قرآنی و تفسیری هستند سالهاست در قزوین به تدریس و تفسیر این علوم مشغولند و مقبولیت زیادی در میان اهل دیانت و علم این وادی کسب نموده اند بطوری که درس تفسیر وی محل حضور جوانان و کهنسالان، شامل بانوان و مردان زیادی از طالبان علوم و معارف قرآنی است. 
چندی پیش که آیت الله عابدینی در نماز جمعه ی قزوین از الفاظ تند رییس جمهور اعتدال مبنی بر بی سواد خواندن منتقدین گله کرده بود، واکنش تند استاندار بومی قزوین، مرتضی روزبه را به دنبال داشت. مرتضی روزبه که در زمان هاشمی رفسنجانی، فرمانداری قزوین را اداره می کرد و از نیروهای متعلق به جناح راست محسوب می شد در زمانه ی موسوم به دوم خرداد به همکاری با استانداری تازه تاسیس قزوین مشغول بود بطوری که برخی وی را نیروی نفوذی راست ها در استانداری چپ ها می دانستند. همچنین حضور فعال وی در کنار سیدمحمدابوترابی از وی چهره ای نزدیکتر به او و جناح مخالف خاتمی ساخته بود. این چهره خصوصا در مراسم تشییع و فاتحه ی مرحوم آیت الله سید عباس ابوترابی و حجة الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی بیشتر وجهه ی راستی به خود گرفت. روزبه که پس از یکبار تلاش برای کاندیداتوری ورود به مجلس ناکام ماند، در سال 84 برای ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی همت خود را مصروف داشت اما پس از ناکامی چهره ی محبوب خود، از عرصه ی سیاست عملا کنار رفته و به دلیل برخورداری از سرمایه های مالی به فعالیتهای تجاری پرداخت و از نام و یاد سیاسیون بدور بود. با ظهور مجدد طیف هاشمی به دنبال توفیق حسن روحانی در سال 92، روزبه به عنوان چهره ای که مقبول سیدمحمدابوترابی و آیت الله باریک بین، امام جمعه قزوین و طیف حول او بودند به استانداری قزوین انتخاب شد و سعی کرد با طیفهای قدیمی هر دو جناح راست و چپ کار کند اما وی خط قرمز کار خود را در عمل به هرگونه انتقاد مبنایی از دولت مطبوعش محدود ساخت و اولین سخن تند خود را در واکنش به نقد آیت الله عابدینی در نماز جمعه ی قزوین ابراز کرد. روزبه که ظاهراً مورد قبول نیروهای منتسب به سپاه پاسداران و حجة الاسلام حسینی، نماینده قزوین در مجلس و نماینده ی سابق ولی فقیه در سپاه صاحب الامر می باشد و سوابق حضور او در سپاه در این عرصه به کمک او آمده است نتوانست به هنگام انتقاد توهین آمیز خود به استاد تفسیر حوزه و دانشگاه، مانع از تجمع نیروهای بسیجی و دانشجویان عدالتخواه در مقابل استانداری به منظور محکوم کردن عبارات توهین آمیز آقای استاندار باشد. دانشجویان و سایر دختران و پسرانی که مقابل استانداری قزوین بر دهان خود به نشانه ی اعتراض و سرکوب منتقدین دولت برچسب بنفش زده بودند، از سخن استاندار بومی خود که استاد تفسیرشان را از عدالت خارج خوانده و نتیجتاً در لفافه او را برای امامت جمعه و جماعت نالایق برشمرده بود، برآشفته و سخن روزبه را بدور از تدبیر و شعارهای دولت اعتدال و نوعی گسترش سرکوب و دیکتاتوری دانستند. 
این بار اما در پایان درس تفسیر، آیت الله عابدینی با نقل سخن وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف که گفته بود اگر اوباما قول بدهد ما به قول او اعتماد می کنیم ابراز داشت که اگر شما به اوباما اعتماد کنید مردم ایران به شما اعتماد نخواهند داشت. این سخنان محمدجوادظریف در حالیست که دکترحسن روحانی پیش از این در اوایل تشکیل دولت خود در یک مصاحبه ی تلویزیونی گفته بود در عالم سیاست و روابط بین الملل خوشبینی و بدبینی معنایی ندارد. پروفسور دهقانی فیروزآبادی، استاد تمام کرسی روابط بین الملل در دانشگاه علامه طباطبایی و نظریه پرداز مشهور در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، در کلاس سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دوره ی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه هنگامی که با سؤال دانشجویان در خصوص این سخن آقای روحانی مواجه شد ضمن اینکه خود را نسبت به مذاکرات هسته ای بدبین دانست از اشتباه بودن سخن رییس جمهور بر مبنای تئوری های علمی روابط بین الملل سخن گفت و از قضا مکاتبی مثل نئورئالیسم را نماد بدبینی در عرصه ی روابط خارجی و نظام حاکم بر دنیا دانست.  

 

عکس در الیگودرز

نمی دونم والا

فک کنم در الیگودرز اداره ها زود می بندند

عزیز هموطن ما به عنوان یک لُر غیور سریع در حال گریه از بچه عکس پرسنلی گرفته چسوبنده اینجا!!!!

عشق خدا

فقط دلم خوش است که گفته ای:

و من عشقنی قتلته!

خدایا فقط تو را دوست دارم!

خدایا فقط تو را دوست دارم 

آیا تو هم دوستم داری؟

از همه ی دوست داشتن های دروغین بیزارم!

.....

من به این تنهایی افتخار می کنم

چون در این قصه، تو را یافتم 

بدون اینکه شرطی برای دوست داشتن گذاشته باشی!