والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

فرق ما و آمریکایی ها

فرق ایران و آمریکا در این است که در اخبار عمومی شبکه های آمریکایی، مسائل سیاسی کشورشان توسط کارشناسانی در حد جان مرشایمر و استفن والت تحلیل می شود و مجری برنامه های سیاسی کسانی در حد فرید زکریا به عنوان یکی از چهره های مکتب رئالیسم تهاجمی هستند اما در خصوص اجرای سیاست خارجی این کشور نظر مردم خواسته و سنجیده می شود و نهایتاً بر اساس نظرخواهی از مردم با موقعیت راهبردی دیگر کشورها تعامل می شود.

در نقطه ی مقابل اخبار عمومی ایران برای مسائل سیاسی کشور مثل مذاکرات سنگین و دقیق هسته ای، دوربین صداوسیما را بین مردم میبرد و هرکس نظری میدهد و حتی یک کارشناس نامدار و یک استاد برجسته ی دانشگاه برای ابراز نظر وارد قاب دوربین نمی شود اما وقت اجرای سیاست خارجی بجای نظرخواهی عمومی از مردم به نظرات محفلی حاکمان در قدرت رجوع می گردد.

چرا راه براه کارشناس منطقه ای برای تحلیل یمن و جیبوتی و اردن و اوکراین داریم و به رسانه دعوت می کنیم اما کارشناس برجسته در خصوص مسائل هسته ای در یک برنامه زنده به مردم نشان نمی دهیم؟

پس ازین ببعد هم بجای این همه برنامه ی سلامت و کارشناسان و متخصصان جور واجور پزشکی و سلامت، بین مردم برویم و نظرشان را درباره ی مثلا سرطان یا شیرمادر جویا شویم. 

مردم برای سرنوشت کشورشان بقدر سلامتی و پزشکی ارزش قائل نیستند؟ یا از نظر سیاستمداران کشور ما اصلاً سیاست امری علمی و کارشناسی نیست، بلکه موهبتی الهی است که خدا به عده ای مرحمت کرده است؟؟؟؟

البته راست هم گفته اند که خلایق هر چه لایق........



نظرات 5 + ارسال نظر
مدافعان حرم چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام؛
در مورد دعوت نکردن از کارشناس موافقم؛ولی مطمئنین آمریکا هم فقط طبق خواسته مردمش عمل میکنه؟البته منظور من تائید کار داخلی ها نیست منظورم اینه که اونا هم همچین به حرف مردم توجه نمیکنن،اصلا کلا مردم اونها هم با دولتش زیاد در مورد سیاست خارجی کاری نداره؛بهتره ایران رو با آمریکا مقایسه نکنیم چون نقطه مشترکی نداریم که بخواهیم مقایسه کنیم

آدم که هستیم!!! ماده ی تشکیل دهنده ی هردو جامعه انسان است!
منم نمیگم مردم ملاک قطعی هستند اما تقریبا افکار عمومی همیشه در راستای اهداف سیاست خارجی حرکت میکنند بر عکس در ایران سیاست خارجی رو تدوین میکنیم بعد میگیم بیاید دنبال ما!
شمام مث اینکه استاد آمریکا شناسی هستید درسته؟

راز چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:19 ب.ظ

مشکل ما اینه که ابدا عالم نیستیم و در عین حال به خود عالم پنداری مفرط دچاریم

دقیقا
تشکر دکتر عزیز!

مدافعان حرم چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:27 ب.ظ

سلام؛
برادر عزیز بنده استاد آمریکا شناسی نیستم؛وبا حرف شما هم کاملا موافقم(درمورد سیاستمداران ما)ولی استاد بودن نمی خواد،هر کسی بخواد میتونه اینو بفهمه که تو آمریکا هم نظر مردم نیست که حاکمه؛اصلا مردم اونا تو باغ نیستند،نظر سنجی واشنگتن پست در مورد اختلاف آمریکا و روسیه بر سر اکراین و نظر سنجی های دیگه و رفتار این کشور کاملا نشانگر اینه که مردم در مورد سیاست های این کشور کاری ندارند؛فقط اگه از نظر اقتصادی تو خطر قرار بگیرن اکثرا عکس العمل نشون میدن،شما فکر کردی من تائید کردم کار اینا رو ؟
من میگم اینا اشتباه میکنن ،کاملا هم موافقم ولی این دلیل نمیشه که بیاییم از دشمن تعریف کنیم و خودمون رو با اونها مقایسه کنیم ،مگه می خوایم آمریکا بشیم؛شما هم خیلی زود عصبانی میشی ها!
لطفا در مورد یمن و تصرف عدن هم بنویس.

اولا دشمن فقط آمریکا نیست
تقریبا همه کشورها باهم دشمنند
بعدش من هم این رو نوشتم که بگم مردم ما همه فکر میکنند یک پا آمریکا شناس هستند و درد اینجاس که بگیم استاد بودن نیاز نیس!

مدافعان حرم پنج‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:39 ق.ظ

سلام؛
ای بابا؛من کی گفتم به استاد نیاز نداریم؟شما از کجای سخنان من این برداشتو کردی؟بله به استاد جمهوری خواه شناسی و دمکرات شناسی هم نیاز داریم چه برسه به دشمن شناسی!در ضمن یعنی از نظر شما ایران و سوریه با هم دشمنن؟یا آمریکا و اسرائیل با هم دشمنن؟مردم ما سی و شش سال پنجه های خونین آمریکا رو دیدن و حالا هم دارن این پنجه هارو پشت دستکش های مخملی میبینن؛برای شناختن آمریکا استاد لازمه و لی بچه پنج ساله هم میتونه دشمنی آمریکا با ایران اسلامی و با محور مقاومت رو بفهمه من اینو گفتم استاد بودن لازم نیست؛لطفا اشتباه برداشت نکن، مردم ایران سیاسی ترین مردم جهانن،مردم ایران هرکی رو نشناسن آمریکا رو خوب میشناسن؛دانشمندان علوم سیاسی در جای خود وبسیار هم نیازمندیم به آنها ولی حساب هر دشمنی از دشمنان دیگر جداست همانطور که هر دوستی صمیمی نمی شود هر دشمنی هم آمریکا نمیشود؛حداقل برای مردم که اینگونه است.بنده به خود عالم پنداری مفرط مبتلا نیستم و خود را ابدا عالم نمیدانم،ولی دگر جاهل پنداری مفرط هم ندارم،چه بسا کودکی به هدف زند ولی هزار پیر به آن هدف نزنند

دشمنی رو چی تعریف کنیم هم مهمه!
در زمان جنگ احمد متوسلیان رفت به سوریه و مفقود شد، چرا امام گفت راه قدس از کربلا می گذرد و حاج همت نیروها رو برگردوند؟ چون ایرانی ها احساس کردند حافظ اسد نیروهای ایرانی رو وجه المصالحه قرار داده است!
امروزها هم مگر نشنیدید که اسرائیل در سر مذاکرات هسته ای از آمریکا جاسوسی می کرده است؟
شما سردرد بگیرید خب ایبوپروفن می خورید اما تشخیص درست شما ممکن است نهایتا به مخفی شدن ریشه های حقیقی بیماری منجر شود که افسوس بخورید چرا پیش متخصص از اول نرفته اید!

راز پنج‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:11 ب.ظ

مدافع حرم محترم، منظور بنده رویکرد غالب جامعه و حتی اکثریت سیاستمدارانش بود و صرفا شما مخاطب صحبتهام نبودید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد