والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

تأثیرات ائتلاف شیعیان بر تقابل ایران و آمریکا

     تحلیلگران آمریکایی نمی خواهند به درستی مفهوم نهضت نوین شیعه در عراق را  توصیف کنند. از سویی مسئولان امنیتی و نظامی آمریکا راجع به شیعیان دو پهلو سخن می گویند و از سویی دیگر بحران نوین عراق به گونه آشکاری توسط شیعیان مدیریت می شود. ژنرال مارتین دمپسی ـ فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا ـ سخنان متعدد و متناقضی را عنوان می دارد و گاهاً سوگیری های دیپلمات گونه از خود بروز می دهد. دمپسی روز سوم مارس در کپیتول هیل، تلاشهای مشترک ارتش عراق، شبه نظامیان شیعه و سپاه پاسداران ایران را جهت بازپس گیری تکریت از دست داعش اتفاقی مثبت ارزیابی می کند. ژنرال دمپسی به طور آشکار ادامه می دهد: «این مساله وقتی زمانی یک مشکل خواهد بود که به فرقه گرایی منجر شود». آنگونه که رسانه های خود آمریکا و تحلیلگران غربی اشاره می کنند، علت عدم کمک رسانی جنگنده های هوایی آمریکا در نبرد تکریت همین وجود گسترده ی شیعیان در نیروهای عمل کننده بوده است به طوری که دمپسی اعتراف می کند 20هزار از مجموع 30 هزار نیروی حاضر در عملیات را شیعیان تشکیل می دهند. برخی از مفسران نیز علت اصلی این عدم کمک رسانی را وجود رزمندگان سپاه پاسداران اعلام کرده اند که البته نفوذ و راهبری استراتژیک جنگ نیز تا حد عمده ای به دست آنان می باشد. آمریکایی ها رسماً اعلام کرده اند که می خواهند دولت داعش را سرنگون کنند و نهایتاً عراق را از «فرقه گرایی» نجات بخشند. این سخن امری کاملاً گزاف است. پس از گذشت قرنها از تمدن بشر و ظهور ادیان آسمانی تقریباً هیچ جامعه ای نتوانسته تکثر فرق و ادیان را محو کند. چاق و لاغر شدن گستره ی معتقدین به یک فرقه تنها با گسترش نفوذ فرقه ای دیگر امکان پذیر شده اما راهکارهای امنیتی و نظامی نتوانسته از حیات آنان جلوگیری به عمل آورد. از سویی آمریکایی ها نگران توفیقات امنیتی و نظامی ایران در عراق خصوصا در کردستان هستند تا مبادا در فرآیند مذاکرات هسته ای با تهران مجبور باشند کارتهای بیشتری را از دست بدهند. آمریکایی ها می گویند حضور نظامی ایران در این حوزه ی ژئواستراتژیک می تواند یک Bargaining Chip در مذاکرات هسته ای با 1+5 باشد. البته رهبر عالیه ی ایران گفته است که مذاکره کنندگان فقط در حوزه ی فناوری هسته ای مذاکره می کنند و آمریکایی ها نیز همین را صحه گذارده اند اما قطعاً این توانمندی ها بر قدرت ایران در فرآیند لغو تحریمها اثر داشت. 

آنچه که دست آمریکایی ها را در حملات رسانه ای و نهادهای بین المللی علیه ایران بسته است، درخواستهای رسمی مسئولان دولت عراق از این کشور برای ورود به فاز نبرد با داعش است. ژنرال قاسم عطا، رییس سازمان امنیت ملی عراق، رسماً پس از تصرف موصل به دست داعش از ایران درخواست کمک کرد تا ظرف 48 ساعت به بقاء حیات عراق یاری برساند. حیدر العبادی ـ رییس جمهور ـ هم همواره عنوان کرده است که به دلیل تشکیک آمریکایی ها در کمک به عراق، این کشور بیشتر به ایران تکیه نموده است. دولت اوباما در قبال این اتفاقات ابراز می دارد که «سیستم امنیتی و اطلاعاتی» فرقه گرایانه ای در عراق شکل گرفته که با ایران در اتحاد است. نیروهای امنیتی عراق عمدتاً شیعه هستند و علاوه بر آن نظامیان و مستشاران نیروی قدس سپاه نیز به طور رسمی و قانونی در عراق با داعش می جنگند. به همین روی آمریکایی ها می گویند تصمیم دارند نیروهای سنّی را برای نبرد با داعش سازماندهی کنند. این امر می تواند به نقض غرض آنان مبنی بر رهایی عراق از فرقه گرایی منتهی خواهد شد. مهمترین ترس آمریکایی ها این است که برای مبارزه با داعش مجبور به اتکاء بر ایران شوند. نیازی که می تواند امتیازاتی زیادی را از سوی ایران مطالبه نماید. نخستین امتیاز آن است که بقول خودشان، آمریکا باید پول میز ژنو را حساب کند. آنان خود معترفند که ایران از تهدیدی به اسم داعش سود برده است و می گویند اگر با تهران همچنان مراوده کنیم ممکن است در عراق به جای دولت اسلامی (داعش) مجبور باشیم به جمهوری اسلامی رضایت دهیم.

آمریکایی ها خوب می دانند که هیچ نیرویی در دنیا وجود ندارد که توان رهبری قابل مقایسه با مفهوم امامت در شیعه داشته باشد. آنها هم از ارزش فتوای آیت الله سیستانی باخبرند هم می دانند چه امری باعث فداکاری حزب الله و نیروهای ایرانی یا گردانهای افغانی در زینبیه دمشق و عتبات عراق گردیده است. مشروعیت نیروی قدس سپاه که تا چندسال پیش نمی شد تحت تبلیغات سنگین ضدانقلاب در کشور اسمی از آن برد، امروز ریشه در هویت جنگ مقدس دارد. این جنگ مقدس برای سایر ملل و فرق از آنروی صحیح به نظر می رسد که همه ی دنیا به دردنده خویی خاکریز مقابل یعنی داعش، ایمان و اعتراف دارند. این بار آمریکایی ها بیشتر از مانور اتحاد و قدرت امپراطوری زمینه سازان حکومت جهانی موعود در هراس افتاده اند. 



نظرات 4 + ارسال نظر
دست نوشته های یک روانشناس جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:25 ق.ظ http://jmp.blogsky.com

دوست عزیزم سلام..

خوشحال میشم دقایقی رو مهمون من باشی..

وسیله هم برات گذاشتم بهم سر بزنی
منتظرتم ..

°°°°°°°°°°°°|/
°°°°°°°°°°°°|_/
°°°°°°°°°°°°|__/
°°°°°°°°°°°°|___/
°°°°°°°°°°°°|____/°
°°°°°°°°°°°°|_____/°
°°°°°°°°°°°°|______/°
°°°°°°______|_________________
~~~~/__ بیا اینم وسیله حالا دیگه_\~~~~~~
~~~~~/ _میتونی بهم سر بزنی _\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* _________________##________##


سامانه مکتب زندگی آماده خدمات به شما عزیزان است.
کافی ست در انجمن مکتب زندگی عضو شوید و از خدمات آن استفاده کنید.

مشاوره ازدواج، خانواده، شکست عاطفی، استرس، وسواس، افسردگی، مشکلات عصبی، لکنت زبان، اختلالات رفتاری، تیک و...

راز جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:31 ق.ظ

.. هیچ نیرویی در دنیا وجود ندارد که توان رهبری قابل مقایسه با مفهوم امامت در شیعه داشته باشد.
محکم نوشته شده، عالی!

مدافعان حرم جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:07 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام؛
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
.
متن شما فوق العاده بود،متشکر.

تعجب یکبار از ما تعریفم کردی

مدافعان حرم شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:56 ق.ظ

شرمنده میکنی؟ اغلب مطالبتون عالیه ولی این یکی عالی تر بود.با استدلال،علمی و محکم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد