والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

جشن تولد سردار ایرانی در زادگاه سردار قادسیه

    سایت Long war Journal دیشب در خبری عنوان داشت: « نیروهای امنیتی عراق و رزمندگان شیعه ی مورد حمایت ایران، کنترل بسیاری از نقاط کلیدی در حومه ی تکریت را به دست گرفته اند». مناطق الدور و العوجاء که در جنوب تکریت واقعند و مناطق شرقی تکریت در همین روزها به دست جنگویان ضد داعش افتاده اند. منطقه ی مهم العلم که در شمال شرقی شهر قرار دارد دیروز به دست نیروهایی فتح شد که رابطه ای نظامی با آمریکایی ها ندارند. 
سایت Long war Journal می گوید نظامیان شیعه ای که توسط نیروی قدس ایران حمایت می شوند، پیشروان نبرد تکریت هستند. این گروه ها در حقیقت دو سوم از کل 30 هزار نیرویی را تشکیل می دهند که در تکریت به نبرد مشغولند. این سایت می گوید نظامیان مذکور تحت عنوان حشد الشعبی می جنگند که به معنای کمیته ی بسیج مردمی است. این کمیته بعد از فروپاشی ارتش عراق در تابستان گذشته توسط نوری المالکی بنیان نهاده شد. کتائب حزب الله ، عصائب الحق، سرایا الخراسانی و کتائب سید الشهداء همگی مطالب رسانه ای خود را منتشر کرده اند تا نقش خویش در این عملیات را بیان نمایند. نیروهای کتائب حزب الله و سرایا الخراسانی مسئولیت عملیات در العلم و الدور را به عهده داشتند در عین حال عصائب الحق جبهه البوعجیل را مدیریت می کرد. نیروهای موسوم به کتائب سیدالشهداء نیز در هر دو منطقه ی الدور و البوعجیل دیده می شدند. 
این سایت که به اخبار جنگها و تحلیل آنها می پردازد، نفوذ قابل توجه ایران در نبردهای مذکور را به واسطه ی حضور مستقیم سردار قاسم سلیمانی می داند. سایت ژورنال جنگهای طولانی می گوید: « فرمانده نیروی قدس دفعات مکرری در صحنه های نبرد مورد شناسایی قرار گرفته و رزمندگان مختلفی ملاقات با او را به طور عمومی ابراز داشته اند». البته پیش از این وال استریت جورنال گفته بود نیروهای آمریکایی به دلیل حضور نیروهای سپاه پاسداران در نبرد تکریت، پشتیبانی هوایی خود از این عملیات را دریغ خواهند کرد. ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش، به کمیته خدمات نظامی سنا گفته بود که دخالت ایران در این نبردها می تواند امری مثبت باشد، اگر نیروهای شیعه پس از فتح تکریت انتقام گیری نکنند. ژنرال دمپسی همچنین گفته بود به نظر میرسد تا میزان دو سوم نیروهای رزمنده در تکریت را شیعیان تشکیل می دهند. 
آمریکایی ها در رسانه هایی این چنینی می کوشند تا بین سه نیرو تفاوت قائل شوند. نیروهای تفنگ دار آمریکایی و ائتلاف ضد داعش، نیروهای رسمی ارتش عراق که هویتی ملی دارند، نیروهای شیعه که مورد حمایت ایران هستند و هویتی دینی انتخاب کرده اند. تصاویر متعددی از عمار حکیم وجود دارد که نشان می دهد با فرمانده سپاه بدر سخن گفته و در حالیکه لباس نظامی به تن دارد با وی تبادل نظر می نماید. آمریکایی ها به طرز عجیبی دوست دارند برندگان اصلی نبردهای میدانی علیه داعش را از میان نیروهای خود و ارتش ملی عراق معرفی کنند. آنان نیروهای شیعه را ضعیف نشان می دهند و عملیات آنان علیه داعش را فاقد برنامه ریزی می خوانند. واقعیت میدانی نبردهای تکریت نشان می دهد سه عامل باعث جان گرفتن پیروزی ها شده است. اول فتوای دینی مرجعیت که ریشه در واقعیت تهدید عراق و خطر سقوط عتبات عالیات دارد، دوم همراهی دولت عراق و رهبران کردستان با جنگجویان شبه نظامی که وارد کارزار شده اند و سوم حمایت های نظامی و استراتژیک ایران که در قامت استوار سردار سلیمانی به رخ دنیا کشیده می شود. 
امروز بیستم اسفندماه روز تولد سرلشگر قاسم سلیمانی در حالی سپری می شود که جشن تولد این سردار ایرانی در زادگاه سردار دروغین قادسیه با سفیر گلوله ها در هم می آمیزد. مردانی که باردیگر تاریخ ساز شدند و باردیگر حقیقت جنگ برای خدا را برای جهانیان زنده نگاه داشتند. از زمان جنگهای صلیبی تا امروز فقط ایرانیان بودند که به سودای فتح کربلا هشت سال نبردی برای دین را مدیریت کردند و اگرچه جورج بوش پس از یازده سپتامبر خواست آتش جنگی صلیبی را بیافروزد و داعش می خواهد نشان دهد برای دولت خدا می جنگد اما هر دوی این ادعاها آنقدر جنایت به همراه داشتند که لایق نام جنگ برای شیطان شده اند. 
امروز نام کسانی که نماد زکاوت و اخلاصشان سردار قاسم سلیمانی است، برای تاریخ فصلی حقیقی خواهد بود تا از واقعیتی به نام جنگ برای خدا حکایت کند. این واقعیت خواهد ماند تا روزی که نبرد آخرین خیر و شر، چتر صلح بر سر همه مظلومان عالم و مستضعفان تاریخ بگستراند.

این مطلب در سایت پارس نیوز منتشر شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
راز چهارشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:24 ب.ظ

مطالبتون عالیه، تیتراشم همینطور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد