والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

درسی از استاد جوادی آملی به گفته آیت الله عابدینی

امشب از زبان آیت الله عابدینی ـ امام جمعه قزوین ـ سخنی قابل تأمل شنیدم. 

امام جمعه از قول استاد تفسیر خود، آیت الله جوادی آملی درسی کوتاه را نقل کردند. فرمودند: به قول ایشان، در جامعه داخلی باید با دشمنی دشمن باشیم! در بین خودمان باید با عداوت عداوت بورزیم. اینجا جای عداوت ورزی نیست. 

برای اهل خرد این سخن ارزش طلا دارد. ممکن است کسی بپرسد پس آیا از منظر آیت الله عابدینی فقط باید سلمٌ لمَن سالمَکم بود و خبری از حربٌ لمَن حاربَکم نیست؟

لحظاتی نگذشت که بی تعارف و تزلزل فرمودند: ما با هر کسی هم متحد نمی شویم. مثلا با کسانی که در فتنه 88 یا هر فتنه ای فعال بوده اند نه متحد می شویم نه انگیزه ی آن را داریم نه می خواهیم که اتحاد بورزیم!!!!!

برای من قابل تحلیل بود که امام جمعه در جمله ای اشاره نمود: به من فرموده اند شما به امامت جمعه انتخاب شدید زیرا نیروی متفق علیه در استان قزوین هستید!!!! 

علی القاعده در سخن یک مفسر قرآن و استاد نهج البلاغه، مفاهیم در جملات کوتاه نقل می شوند و زایش اندیشه از همین کلمات می ترواد. سخنی که از قله های جلیل نظام اسلامی صادر شده، نشان از این دارد که ادامه روش امام جمعه منتخب هم باید بر مبنایی پدرانه استوار باشد. از سوی دیگر نشان می دهد که سایر نیروهای انقلاب اسلامی به اندازه ی آیت الله عابدینی مورد وفاق همه نبوده اند. 

البته سخنان دیگری هم هست و ابراز شد که با توجه به فضای استان قزوین فعلاً صلاح به بیان آنها نمی بینم. هرچند وقتی از امام جمعه سؤال کردم آیا اجازه می فرمایید تحلیلم را در خصوص انتصاب شما منتشر کنم پاسخ دادند؛ من دخالتی نمی کنم هرطور خودتان تصمیم می گیرید. 

شرح این هجران و این خون جگر

این زمان بگذار تا وقتی دگر


نظرات 1 + ارسال نظر
راز پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:54 ب.ظ

همین که سایر نیروها مورد وفاق نبودند جای امیدواریه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد