والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

چرا علم سیاست؟

چرا علم سیاست؟
درسی از مالکوم اکس:
«آنهایی که فعالانه درگیر سیاست نبوده اند، کسانی هستند که در عمل فیزیکی درگیر شدند. آنها هیچ چیزی که برای جامه عمل پوشیدن از طریق سیاست مناسب باشد تا ساخته شود در گذشته ندیده اند پس آنها به سیاست دسترسی نداشته اند. آنها به چیزهایی فیزیکی دسترسی داشتند، به روشهای فیزیکی، اگر منظور مرا متوجه شوید.
 آنچه که ما گرایش داریم تا انجام دهیم این است که انرژی آنان را امتحان کرده و مهار نماییم. اول از طریق اعطای  درک سیاست زیرا ما اعتقاد نداریم که هرکسی باید ما را به عنوان رأی دهندگان ثبت نام کند و در همان زمان هم به ما تعلیماتی در ارتباط با سیاست بیاموزد. ما معتقد نیستیم که یک برنامه ثبت نام رأی دهنده به نوبه ی خود کافی است. لیکن به موازات هر برنامه ی ثبت نام رأی دهندگان در میان سیاهان، باید یک برنامه ی تعلیماتی هم باشد تا مردم ما را در ارتباط با علم سیاست روشنگری نماید، تا اینکه آنان بدانند سیاست قرارست چه چیزی تولید کند و سیاستمدار قرارست چه بسازد، مسئولیتهای او چه چیزهایی هستند. آنگاه ما دیگر مورد بهره کشی نخواهیم بود.
اما اگر شما فقط سیاهان را اینجا جمع کرده و از آنها نام نویسی کنید آنگاه چیزی که شما خواهید داشت سیاهان بیشتری است که انرژی سیاستمدارانشان  می تواند بوسیله ی ماشین سیاسی شهر بزرگ مورد بهره کشی و استثمار واقع شود. ما معتقد نیستیم که آن خواسته هیچگاه مشکل ما را حل کند.علاوه بر ثبت نام رأی دهنده  باید تعلیم رأی دهنده نیز وجود داشته باشد. بسیاری از سیاستمداران سیاه این را نمی خواهند زیرا بسیاری از آنان که سیاستمدار بوده اند به واقع تلاش نمی کرده اند تا مشکلات ما را حل کنند. تا جاییکه  آنان از ماشین سیاست روزی می گیرند تا ما را تحت کنترل قرار دهند. وقتی مردم این را بفهمند، مردم بیدار می شوند».
 

نظرات 1 + ارسال نظر
راز پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ب.ظ

آزادگی این مرد واقعا قابل تحسینه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد