والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

نتانیاهو در کاخ سفید هم منفور است

روز یکشنبه، روزنامه های اسرائیلی اعم از هاآرتص و جروزلم پست مطلبی منتشر کردند که نشان از تنش بین نتانیاهو و کنگره ی آمریکا خصوصاً میان دموکرات ها داشت.

صفحه ی توئیتر این دو نشریه ی اسرائیلی ضمن انتشار این خبر گفتند که نتانیاهو از انتقاد کنگره برآشفته شده و ابراز داشته است: من به هر کجا که دعوت شوم خواهم رفت و وظیفه ی اسرائیل می دانم که خطر ایران را به همه اعلام نمایم.

هنگام بررسی صفحه خود در توئیتر، به واکنش در مقابل این سخن می پرداختم که با همراهی بسیاری از مردم نقاط مختلف دنیا با سخنم مواجه شدم. از جمله زمانی که گفتم بسیار مشتاق هستیم یک بار هم نتانیاهو را به ایران دعوت کنیم تا از خطر ایران سخن بگوید. 

تحلیلگر و خبرنگار ارشد المانیتور، خانم لورا روزن که گاهاً در مطالب توئیتر خود پیرامون مسائل هسته ای و مذاکرات ایران و غرب با من تبادل نظر دارد و در ضمن می داند نظر من در خصوص نتیجه ی مذاکرات غالباً حول مانعی به نام اسرائیل دور می زند، در یک پیام خصوصی مزاح تلخ من درباره ی نتایاهو را خنده دار خواند. 

به او که یک چهره ی رسانه ای در سطح جهان است گفتم که مشکل اصلی ما با نتانیاهو و کابینه ی اوست هرچند مشکلی با یهودیان نداریم.

لورا روزن که از نظرگاه ما بوضوح باخبر بود ضمن تایید سخن من گفت: نتانیاهو با کارهای اخیرش خود را نزد دموکرات ها و کاخ سفید منفور می کند. 

سخن یک چهره ی مشهور رسانه ای که بیشتر از ترس جایگاه خود قادر نبود آشکارا اسرائیل و نخست وزیرش را مورد نقد قرار دهد و او را عامل اصلی پدیدار نشدن صلح با ایران معرفی کند، برایم جالب بود. 

چه اینکه اسرائیلی ها  و نخست وزیر تندروی آنان طوری رفتار می کنند که آمریکایی ها هم حس میکنند برایشان دردسری بزرگ هستند.

همین نکته را به خبرنگار ارشد المانیتور گفتم و ابراز داشتم که اگر اسرائیلی ها نبودند ای بسا ما با آمریکا به نتیجه می رسیدیم و او پاسخ داد همه فقط دردسر ساز هستند. به گمانم منظورش این بود همه دست به دست هم داده اند تا ایران و آمریکا به یک نقطه ی تعادل نرسند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
راز یکشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:45 ب.ظ

و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد