والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

الزامات انتشار بین المللی نامه رهبر انقلاب 1

روزی که نامه ی رهبرانقلاب به جوانان اروپا منتشر شد برای شنیدن اخبار ساعت 13 شبکه خبر خود را به تلویزیون رساندم.

چند دقیقه ای تا شروع اخبار فرصت بود. برنامه ای به عنوان موج منفی پخش میشد. حاصل این برنامه را می شود در چند جمله خلاصه کرد و هر روز هم ادامه ی آنرا با همین محور تماشا نمود.

«تمام شبکه های اجتماعی حاصل دست صهیونیستها هستند. زاکربرگ یک یهودی آمریکایی است که فیسبوک را اختراع کرده است. این شبکه ها که امروز حتی به صورت موبایلی در اختیار مردم هستند ابزار جاسوسی صهیونیسم بین الملل می باشند.» و چند جمله دیگر که شبیه همین کلمات هستند.

از برکت سخنرانی های صدتایک غاز هم تمام هنر ما این شده که ببینیم از وصل کردن خطوط مخفی روی شکل آرم ها می توانیم ستاره ی شش پر بیرون بیاوریم و بگوییم اینها اسرائیلی هستند یا نه!!!

سپس اخبار ساعت 13 شروع شد و شاهکار رهبری انقلاب در نوشتن نامه به جوانان دنیا از طریق شبکه های اجتماعی به صدر اخبار مبدل گردید.

خنده دار نیست برای مدیران نظام اسلامی؟

حجة الاسلام پناهیان گفته اند: «قبلا بارها به جوانان عرض کرده بودم که از طریق اینترنت با مردم جهان ارتباط برقرار کنید و مطالب ناب را به آنها منتقل کنید،ولی امروز این پیام،محور بسیار مناسبی است که در کنار آن کارهای بسیار تاثیرگذاری می توان انجام داد.» 

ببخشید کدام اینترنت؟ کدام فضای مجازی؟ کجا باید برویم و هنرمان را در گسترش سخنان رهبری انقلاب نشان بدهیم؟

زشت نیست که به دنیا بگوئیم پیام رهبرِ تنها مملکت شیعی جهان به جوانان اروپا و آمریکا در حالی از طریق فضای مجازی منتشر می شود که جوانان همان کشور حق دست رسی به فضای مجازی را آزادانه ندارند؟؟؟؟؟

مگر موشک و انرژی هسته ای و سیستم اطلاعاتی و پزشکی و بسیاری نوآوری های دیگر را غربیان و ای بسا صهیونیستها ابداع نکرده اند و ما از آن برای مقابله با خودشان استفاده می کنیم، پس چرا سومین کشور بزرگ دنیا یعنی فیس بوک را حرام می دانیم درست همانطور که زمانی روی میز و نیمکت نشستن را بی دینی می پنداشتیم.

حیف نیست با رهبری به این روشنفکری و تجدد پسندی دینی ما اینهمه کج خلقی کنیم و جوانان را بیخود به چوب تعصب برانیم؟

در دوران جنگ که کشور به تعصب جناج چپ می سوخت، آیت الله خامنه ای در محفل خود درس تفسیر ادبی داشتند و به رمان و قلم توجه ویژه می فرمودند و من حتی از دوستان مسن در جناح راست شنیدم ایشان به کنسرت هم به دیده ی قبیح نمی نگریستند. 

بعد باید هر روز شبکه ی خبر چند قیافه ی امنیتی با پیشانی پینه بسته و دستهای پر از عقیق نشان بدهد که اوج هنرنمایی آنها بیانی حال به هم زن باشد که بلی آقا فیسبوک و کل فضای مجازی جاسوس خانه است.

یادم هست یک بار در مجلسی کل اعضای حاضر که اهل دانشگاه و علم بودند به معاون وقت اطلاعات خارجی آقای حیدرمصلحی انتقاد کردند که فیلترینگ این جامعه های مجازی امری نکوهیده است، اما ایشان تنها استدلالش این بود که از این فضا برای تخلیه ی اطلاعاتی ما استفاده می شود. والله که ما در این همه سال تخلیه نشدیم.

پس اولین راهکار این است که برای انتشار سخن حق، میدان های گسترده ی ناحق را فتح کنیم. ما برای این فتح اولین گامی که نیاز داریم، برداشتن موانع برای ورود به عرصه ی مبارزه و نشر کلمة الله از طریق همین ابزارهاست.

چقدر می خواهیم مساله ی فضای مجازی را امنیتی سازی کنیم و امری به این سادگی را بخاطر نگاه های بسته ی عده ای مدیر ناکارآمد بحرانی جلوه نماییم.

جوان انقلابی چگونه سر خودش را کلاه بگذارد و بگوید از فیلترینگ رسمی نظام اسلامی باید عبور کنم تا به تکلیف خویش جهت انتشار سخن رهبری نظام عمل نمایم؟

نظرات 1 + ارسال نظر
راز یکشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:24 ب.ظ

علیرغم همه واکنشهای تدافعی مسلمانان به اقدامات غربیها در مقوله اسلام هراسی، واکنش رهبر انقلاب یک حمله بود و طبیعتا چاره ای نیست جز اینکه این حمله در میادین دست ساخته دشمن صورت بگیرد. نکته قابل تاملی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد