والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

ردپای احمدی نژاد میان محرومان!

از مقابل روزنامه فروشی رد می شدم نگاهم به صفحه ی اول آرمان افتاد. 

مدتهاست روزنامه نمی خوانم 

شده ام مثل بهزاد نبوی 

استاد کنترل پروژه و تحقیق در عملیات ما می گفت مهندس نبوی زیاد روزنامه و این چیزها نمی خواند فقط نگاه می کند تا از تیتر خبرها مطلع شود 

چشمم افتاد به عکس و سخن صادق زیباکلام 

خدا عقلش دهد 

گفته بود و درشت نوشته بودند گفته اش را: 

«عزم احمدی نژاد برای آمدن جدی است» 

یاد کلاس صبح افتادم 

کارگاه آموزشی داشتم با کارکنان یکی از ادارات 

میانشان کارکنان صفی و کارگران و نگهبانان هم بودند 

سعی می کردم به تناسب سطح مطالعه ی همه، کلاس را اداره کنم  

آخر کلاس که بعد از ناهار بود و نزدیک به 70 اسلاید برای تدریس بررسی کرده بودم ، جهت ملموس ساختن آموخته ها مناسب دیدم قدری از مفاهیم سخنرانی  و زبان بدن و تن صدا و لحن کلام را در قالب فیلم های کوتاه نمایش دهم 

یکی از این فیلمها بخشهایی از مناظره ی تاریخی سال 88 بود. 

کارگران محرومی که دیگر به قشر متوسط نزدیک بودند اما می شد جنسشان را از ریشه ی محرومان و پابرهنگان برشمرد 

با دیدن احمدی نژاد مستقیم و غیرمستقیم شروع به تمجید و تعریف کردند  

مطمئن نبودند من طرفدار هستم یا مخالف  

البته دعوای من با احمدی نژادی ها بر سر دین و اعتقادم به پلورالیسم دینی یاران باقی مانده ی احمدی نژاد است

عجیب بود برایم

یکی از آنها که سیبیل پرپشت و هیکل ریزه و صورتی تیغ کشیده و کله ای تاس داشت 

وقتی گفتم اینجای سخن احمدی نژاد در مقابل موسوی خوب بود و آنجایش بهتر 

گفت: اصلاً همه چیزش خوب بود    

و سخنان دیگر از دیگر حضار....

پس چندان هم نباید سخن هاشمی که گفته است: مردم از من میخواهند در سیاست وارد شوم، سخنی بی حساب باشد 

بلکه از روی ترس است و نه فقط عطش قدرت 

عجیب بود برایم 

می گفتند که محرومین بسیار زیاد سختی کشیده اند در این دوره 

و مستضعفان به خون احمدی نژاد تشنه اند... 

یک محقق علوم اجتماعی باید در اجتماع به دنبال سنجش حقیقت باشد 

سعی می کنم روی برداشت های خودم از دل اجتماع اندیشه کنم  

رد پای هر فکر را در جامعه می توان جست و البته نباید فقط هرچه "می خواهیم" را ببینیم 

ردپای عدالت جدای از اشخاص، برای همیشه در میان مردم  و ملت ها قابل جستجوست.....


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد