والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

مفت خورها مالیات می دهند؟

مطلبی در فیسبوک منتشر شده بود که برایم جلب توجه کرد و مناسب دیدم عیناً بی کم و کاست بر روی والعادیات نیز بگذارم.

جالب تر اینکه یکی از خانواده های نظامی، از همان نوعی که به پولشان افتخار می کنند و انگار برای کفنشان جیب دوخته اند و البته جز بدبختی چیزی در کنار شیر و عسلشان نمی نوشند و حقارت، ذاتی حیاتشان شده این مطلب را که دید مرتب می پرسید این نظر خود تو هم هست؟ آری هست! من شیعه ی علی ام! من با سفره ی معاویه می جنگم!

این وبگاه و این قلم از اول هم وقف عدالتخواهی امیر المومنین بود!

اما اصل مطلب به نقل از فیسبوک:

برنامه پایش با حضور یکی از نمایندگان مجلس از طرحی برای تحول در اقتصاد ایران پرده برداری کرد که شگفتی افرین بود.
قانونی که تمام بنیادها و نهادهای حکومتی مثل سپاه، آستان قدس، ستاد فرمان امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی و ... را ملزم می کند که اولا تمام فعالیتها و اقدامات خود را به صورت شفاف گزارش کنند و ملزم به پرداخت مالیات باشند. 
ثانیا بسیاری از نهادهای نیمه دولتی ملزم خواهند بود بیش از نیمی از اموال و دارایی های خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.
اجرایی شدن چنین طرحی بسیار فراتر از تصویب و تصمیم چند نماینده خرده پای مجلس است. بنابراین یا نمایشی و تبلیغاتی است و یا اینکه در راس نظام به واسطه تمام اهرمهای قدرتی که در اختیار دارد خطر بزرگی را به جان خریده و در راه یک اصلاحات عظیم تصمیم بزرگی گرفته و خود را برای یک چالش عمده اماده کرده است.
------
معنای اجرایی کردن این قانون این است که تمام دزدان و غارتگرانی که بیش از 80 درصد منابع و ثروتهای ملی را در اختیار دارند باید بساط خود را جمع کنند و بزنند به چاک.
 چه کسی باور می کند نمایندگان مجلسی که در پشت صحنه خود برامده و نماینده این دزدان و غارتگرانند چنین قانونی را تصویب کنند؟ 
چطور می شود قدرت عظیمی از روحانیت سنتی و بنیادهای ثروتمند که بر ثروتهای ملی چنبره زده اند به این راحتی زیر بار بروند و به حسابرسی تن دهند آن هم درست در زمانی که به هر شکل ممکن دولت یازدهم را در اختیار گرفتند و تمام پستهای حساس دولتی را دوباره اشغال کردند و نامحرمان را بیرون انداختند.
ایا چنین طرح عظیمی باید اینقدر بی سر و صدا ان هم در یک برنامه کم بیننده مطرح شود و هیچ کسی هم برایش مهم نباشد ان هم در مملکتی که اگر بنزین 100 تومان گران شود یک زلزله در سطح جامعه راه میفتد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد