والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

ممنون آقای ضرغامی

از صدا و سیمای جمهوری اسلامی تشکر ویژه داریم که برای دولت تدبیر و امید سنگ تمام گذاشته است. از اینکه در مرحله ی هدفمند سازی یارانه ها، صدای دولت را به گوش مردم می رسانید باید بر حسن همجواری خود ببالید. اما ای کاش می گذاشتید صدای مردم هم به دولت برسد و یا صدای خود را لااقل به هم میهن های خود برسانند.

در گفتگوی ویژه ی خبری امشب در شبکه ی دو، ناگهان شاهد چهره ی کسی بودم که به نظرم از او بیش از هر دشمنی برای اسلام و انقلاب احساس تنفر و انزجار دارم. دکتر مسعود نیلی، مشاور ارشد رییس جمهور فعلی.

مسعود نیلی که طراح برنامه های متعدد پنج ساله ی کشور بوده است، همان کسی است که در دوران سازندگی و اصلاحات اقتصاد کشور را به منجلابی فرو برد که اعتراضات سیاسی و حتی شورش های اجتماعی مردم، اصل و ماهیت نظام را تا لب پرتگاه نیستی کشانید. 

مسعود نیلی را باید همسنگ کسانی دانست که اقتصاد جهان را به کام سرمایه داری فرو بردند و این طراح، با درسهایی که از دانشگاه انگلیسی منچستر فراگرفته بود، ماهیت انقلاب اسلامی را به رژیمی سکولار و درگیر آب و نانی همچون کشورهای تحت سلطه ی امپریالیسم تبدیل ساخت.

شبکه ی دو، نباید کسی که پایه ی اقتصاد ایران با طراحی های او به بیماری مهلک دچار شده است را تنها در عرصه ی رسانه رها کند. 

مسعود نیلی یک طراح و تئوریسین اقتصادی باکره نیست که تاکنون عملکرد او مورد نظر و سنجش متخصصان یا حتی عامه ی مردم نباشد. 

مردم قبل از این هشت سال با طراحی مستقیم اقتصادی وی برخورد داشته اند و البته همو بود که مسئول راهبری تیمی برای تدوین استراتژی صنعتی کشور شد و دانشکده ی اقتصاد صنعتی شریف را به عنوان محلی برای پرورش نیروهای معتقد به اقتصاد لیبرالی و کشور ویران کن، بنیان نهاد. 

قطعا دولت عدالت هم ناگزیر بود با اقتصادی که بنیان هایش توسط همین تئوری ها پی ریزی شده کار کند و تحولات خود را ایجاد نماید.

جناب ضرغامی، مسعود نیلی را به تنهایی در مقابل یک مجری بچه سال که معلوم نیست از اقتصاد سیاسی چقدر می فهمد و آیا بلد است دو عدد را با هم مقایسه کند و معنای تورم را اصلا بلد است در یک خط تعریف کند یا نه، در یک برنامه ی پر مخاطب تلویزیونی تنها نمی گذارند. 

شما که تجربه ی دعوت از اساتید دانشگاه در برنامه ها بعنوان مجری را دارید، پس چه شده که این ویرانگر اقتصاد و عامل سقوط ارزشهای انقلاب را به تنهایی در برابر این مجری ناتوان شبکه ی دو به جولان دادن و ترک تازی رها می کنید. 

مسعود نیلی مجری ای نیاز دارد که لااقل درد اقتصاد و بدبختی دوران هاشمی را دیده باشد و بداند که این موجود پرمدعای خودبرتر بین چه بلایی بر سر این کشور آورده است.

مجری و برنامه انگار طوری تعبیه شده اند که نیلی با چهره ای مظلوم در حد یک قصه گوی کودکان به ارشاد مردم برای همکاری در کار خداپسندانه ی انصراف از یارانه بپردازد. 

نیلی همان  طراح سیاستهایی بود که صدایش از حلقوم کرباسچی درآمد و شلاق استیلای خود را با این جمله بر سر ملت فرود آورد که هرکس ندارد در تهران زندگی نکند.

حال این چهره ی ضد انقلابی و ضد مردمی در شبکه ی دو، در مقابل مجری کودک برنامه، از عزم هنرمندان و ورزشکاران برای انصراف از یارانه سخن می گوید و بعد از سه دهه استیلای خود و دوستانش بر طراحی اقتصاد کشور، این گونه پوپولیستی و استحمار گرایانه به حل معضل یارانه دادن دولت به مردم می پردازد.

نیلی و دوستانش که برای تدریس مدیریت و اقتصاد در پی استانداردهای مطلق غربی بودند و با خودبرتر انگاری همیشگی، تنها دانشگاه شریف را محلی مناسب برای پرورش مدیران و اقتصاددانان می دانستند، چه شده که برای اثبات مدعای پیچیده ی اقتصادی خود اینگونه کودکانه و مظلومانه به التماس افتاده اند تا جایی که این استاد اعظم طراحی اقتصاد ایران درهمین برنامه گفت: اگر پول یارانه به همین آموزش و پرورش می رفت و مدارس تجهیز می شدند، شاهد واقعه ی دردناک آتش سوزی نبودیم!!!!!

یا للعجب!!! شما که تا همین دهه ی پیش هرگونه مساله ی اقتصادی را منوط به بهره گیری از آخرین تئور یهای علمی دنیا می دانستید و پدرخوانده ی اقتصادی شما در خطبه های نماز جمعه از نظرات اقتصاددانان دنیا که به قول خودش "برنده ی نوبل اقتصاد" بودند بهره می برد، حالا با مثال های بازاری و قهوه خانه ای می خواهید به زبان بی زبانی به مردم بگویید ما توان یارانه دادن نداریم.

جوک تاریخ اینجاست که خود شما طراحان و پدرخوانده ی مکتب تان اصلا معتقد به حذف سوبسید بودید و عقیده ای به پرداخت نقدی به مردم نداشتید.

باید هم مردم دست پخت آراء مدیریت شده ی خود توسط نهادهای مختلف را ببینند. آنقدر که اگر در خوداظهاری یارانه درآمد خود را پایین بنویسند، فردا روزی اجازه ی وام گرفتن از بانک ها را نخواهند داشت بخاطر اینکه گفته اند درآمدشان پایین است و  نتیجتا درحد پرداخت آن وام نیست.

شاید کسی پس از گرفتن وامی که مورد نیازش باشد، تصمیم بگیرد به مسافرکشی و یا حمالی در بازار روی بیاورد.

این هم طعم دموکراسی اقتصادسازان امنیتی دولت اعتدال است.

ما دوران تلخ هاشمی و خاتمی را پشت سر گذاشتیم و دندان زورگو را در دهانش خرد کردیم. پس نباید زیاد از بازی های کودکانه ی اینان بهراسیم. 

حرفهای امشب مغز متفکر سی سال اقتصاد مملکت نشان داد این قوم چیزی جز جیرجیرکهای غزل خوان نیستند. 

آقای ضرغامی، ممنون که صدا و سیمای ما را که باید در خدمت انقلاب محرومان و پابرهنگان باشد بی رقیب در اختیار نیلی و دوستانش قرار دادید. روز حساب چندان دور هم نیست.


نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:05 ب.ظ

فعلن که صدا و سیمای روحانی شده بجای صدا و سیمای جمهوری اسلامیُ یعنی همه شبکه هاش سخنگوی روحانی ان و بس!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد