والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

ترکیب سنی جمعیت کریمه

هر انتخابات به ترکیب سنی محیط انتخاباتی و درصد جمعیتی که هر رده ی سنی به خود اختصاص داده ارتباط مستقیم دارد . 

اگر امروز انتخابات کریمه به سمتی رفته است که برآورد  93 درصدی  از تمایل مردم آن برای  پیوستن به روسیه وجود دارد و تمایل به غرب در آن اندک است، قطعاً باید نگاهی استراتژیک به  ترکیب سنی این جمعیت نیز انداخت و اطلاع حاصل کرد که کدام رده ی جمعیتی بیشتر در این سرزمین زیست می کنند که این چنین پای صندوق های رأی به اعلام نظر شرق گرای خود پرداخته اند.  

طبق آمارهای ارائه شده در مورد جزیره ی مستقل کریمه، 14.9درصد از جمعیت آن بین 0تا14 سال و 70.4درصد بین 15تا65 سال و 14.7درصد 65 سال و به بالا  می باشند.  

در حالت کلی میانگین سن مردان در این جزیره 36.2سال و میانگین سنی زنان 43.5 سال می باشد و نتیجتاً میانگین کلی سن ساکنان کریمه 39.9سال می باشد. 

عددی که حول آن متوسط سن مردم کریمه می گردد، سنّ پختگی و تعقل دوراندیشی است یعنی سنی حول 40سال که معمولا کمتر تحت تاثیر برنامه های تبلیغاتی یا اثرات فضای مجازی و القائات سیستم  های برنامه ریزی شده ی فکر سازی می باشد.  

هرچند مرکز روزِمکوف در سال 2011 اعلان کرد که بین سالهای 2008 تا 2011 تعداد کریمه ای هایی که اوکراین را سرزمین مادری خود می دانند از 32درصد به 71.3درصد رسیده است، اما باز همان مرکز نشان داده که 30 درصد از کریمه ای ها در همان زمان به دنبال هویت "شوروی" خود می باشند. امری که این روزها در غالب اهتزار پرچم سرخ داس و چکش در اوکراین و کریمه خودنمایی می کند. 

اما به نظر می رسد در کشورهایی که ترکیب جمعیتی آنان به سمت زیر 30سال انباشته می شود و به قول آماردانان چولگی دارد، اثرات برنامه های نوین فرهنگی غرب با ابزارهای تکنولوژیک و هنرهای هالیوود گونه اش به توفیق نزدیک تر بوده و به نحو مطلوب تری تحت کنترل جریانات فکری غربی ها می باشند.  

اما ترکیب کریمه با این برآورد 93درصدی علاقه مند به استقلال شوروی گرای خود، نشان از جمعیت پخته ای دارد که بیشتر اصالت، ریشه های تاریخی، عقلانیت هویتی، نگاه های زبانی، روحیه مقاومت در برابر غرب و مسائلی از این دست برایش اهمیت دارد. 

در حالیکه در خیل جمعیت نه چندان قابل توجه اوکراین و کی یف، به قول یکی از اساتید مشتی red head به خیابانها ریختند و با بازی های فضای مجازی و هویتهای عاریتی از غرب حتی میزبان شخصیتهای عمده ی سیاسی اروپا و آمریکا شدند. 

پس چندان هم عجیب نیست که با ظهور سیاسی دهه ی هفتادی ها در کشور ایران شاهد رأی بیش از 18 میلیون آقای روحانی به عنوان نماد عدم مقاومت و سمبل رابطه ی عاشقانه با غرب باشیم. 

سیاستمداران زیرک و کارکشته کسانی هستند که می دانند چه جمعیتی زیر چتر فعالیتشان زیست می کنند و هریک از چه خوراکی تغذیه شده و مذاق هر کدام چه طعمی را می پسندد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد