والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

تا وقتی پدر خوانده ها هستند!

 شاید آرائی که با مهندسی چند ساله ی سرحلقه های زر و زور و ریا به صندوقها ریخته شد مدتی قلمها را به مرخصی اجباری فرستاد. اما گویی تا زمانی که این احساس در بدنه ارباب حلقه ها وجود دارد که فهم ملت پایین تر از سطح صاحبان ثروت و قدرت است، خون قلم بر پهنای جامعه می جوشد و تپش اندیشه بر فضای آگاهی جاری خواهد بود. 

یاد همواره ی آیات نورافزای سوره ی بقره ام، آنجا که داستان پرمعنای بنی اسرائیل را بعد از موسی بیان می کند و مردم خسته از ظلم جالوت را به سختی جهاد راغب می سازد. هنگامی که پیامبر آنان از انتخاب طالوت به فرماندهی ملت خبر میدهد، طبع متکبر خودبرتر بینان لب به شکایت می گشاید که این امارت و سروری حق ما بود چون طالوت در مال و ثروت بهره ای درخور ندارد. 

حرکات واکنشی مردم در برابر اتفاقات اخیر سیاست خارجی دولت، شکوائیه ای است علیه همان خوی برتر بینی عده ای که میخواهند با پدرسالاری خودخوانده ی خویش بر فراز این مملکت سواری بگیرند. 

الهام گرفتن مردم از جمعه های کشورهای عربی و نام گذاری جمعه ی شفافیت و صداقت، نطفه ای است برای تولد مجدد نسیم آگاهی و اعتراض در برابر رخوتی که دولت امید بر جامعه تحمیل نموده است. 

از قضای این روزگار، دولتی که برای امید برپا کردن در دل مردم خود را پیروز میدان میدانست، تا کنون رایحه ای از امید و نشاط در قلب هیچ گروه و طایفه ای نکاشته است. چه اینکه این دولت نه آرائش از آنِ خودش بود نه شعارش از برای خودش و نه برنامه هایش مستقل و نه مدیریتش واحد و پراقتدار نمایانده است. 

شاید آغاز روحیه ی انتقاد به چهره ی دولت و حمله به دست پشت پرده ی قدرت، فصل جدیدی از مبارزات مظلومانه و بی پایان مردم خسته از بی عدالتی ایران باشد. تازمانی که پدر خوانده ها و پدر خواندگی بر سر این مردم شلاق قدرت را به دست دارد، همواره التهاب انتقاد جان تکیده ی اجتماع را داغ و تبدار می کند. 

یاد امام و آرمانهای او که پس از وقایع سال 88 دوباره در قلب خواستهای جوانان تازه رسیده جوانه زد، انگار باز محور سخن ها و باز آفتاب شبها خواهد بود. اگر امام برای راهگشایی انقلاب جهانی اسلام فرمود که تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم، باید امروز فرزندان معنوی خمینی فریاد برآورند که برای دگرگونی عدالت خواهانه ی این ملت، تا تکبر و استکبار هست مبارزه هست و  ما هستیم تا همگی بفهمند هیچ صاحب منصبی حق گردن کشی و خودبرتر بینی در برابر ملت ندارد و هیچ کلامی نه از مردم باید مخفی باشد و نه هیچ تصمیمی بی اراده ی این اجتماع در پستوی دربسته ی پدر خوانده ها گرفته نشود. http://sianat.org

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد