والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

بازهم قاسم سلیمانی

5 هدف اصلی سردار سلیمانی در عراق چیست ؟!؟!

یک اندیشکده امریکایی با اشاره به نقش برجسته و مهم فرمانده سپاه قدس ایران در عراق به بررسی راهبرد سردار سرلشگر قاسم سلیمانی نسبت به داعش پرداخت.

اندیشکده «امریکن انترپرایز» در گزارشی به قلم «ج. متئو» و «اشتون گیلمور» که «اشراف» ترجمه آن را منتشر کرده است، نوشت: داعش همچنان با تصرف شهرها و انتصاب حاکمان بعثی در مسیر خود به پیشروی خود به سمت بغداد ادامه می‌دهد. تهران در واکنش به این اوضاع، و به‌طور خاص [سردار سرلشگر] «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حالت آماده‌باش درآمده و به ایستادن و نگریستن صرف بسنده نکرده است.

■ ۵ هدف اصلی سردار سلیمانی در عراق ■

از دست دادن احتمالی عراق بحرانی حیاتی و مهم برای ایران خواهد بود. از زمان حمله آمریکا به عراق در ۲۰۰۳، [سردار سرلشگر] «سلیمانی» کنترل سیاست‌ها و فعالیت‌های ایران در عراق را در دست داشته است. ازآنجاکه [سردار سرلشگر]«سلیمانی» کمپین حمایت ایران از عراق را طراحی و اجرا می‌کند، احتمالاً محاسبات او این پنج هدف را شامل می‌شود:

- نخستین اولویت او هماهنگی با سایر عناصر سپاه پاسداران و ارتش این کشور برای پیش‌گیری از سرایت نبرد داخل عراق به ایران است. ایجاد یک خط ۱۰۰ کیلومتری تردد ممنوع، نشان از این دارد که ایرانی‌ها آماده انجام عملیات پیشگیرانه برای دفاع از مرزهایشان در برابر هرگونه تهدید خارجی هستند.

- دومین اولویت اساسی [سردار سرلشگر] «سلیمانی»، با نگاه به ایران به‌عنوان مدافع حقیقی جهان شیعه، دفاع از شیعیان و اماکن مقدس عراق است. پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر کشتار گسترده نیروهای امنیتی عراقی و فراخوان داعش برای قتل‌عام شیعیان عراق، ضروری است سپاه قدس و عراقی‌ها دفاع از شهرها و اماکن مقدس بغداد، کربلا، نجف و سامرا را اولویت بخشند. حفظ این مناطق با توجه به اینکه نیروهای داعش در حال حاضر شبکه‌ها و قابلیت عملیاتی خوبی در بغداد و مناطق پیرامون آن در شمال، غرب و شرق دارند، دشوار است. درنتیجه ایرانی‌ها از آتش‌افروزی‌های داعش برای اتحاد دوباره شیعیان –و همچنین نیروهای خودی در ایران- برای آماده شدن برای نبرد استفاده خواهند کرد.

- سوم اینکه [سردار سرلشگر] «سلیمانی» تمایل زیادی برای باقی ماندن دولت دوست عراق در مسند قدرت دارد. یک عراق- و یا حتی بخشی از عراق- تحت کنترل داعش، غیرقابل‌قبول است و تهدیدی دائمی برای امنیت ایران خواهد بود. این رویه بار سنگین سیاسی، ایدئولوژیک و لجستیکی بر توان [سردار سرلشگر] «سلیمانی» برای مدیریت محور مقاومت ایران می‌گذارد، محوری که شامل سوریه، حزب‌الله لبنان، و سایر عوامل نیابتی این کشور علیه آمریکا، اسرائیل و غرب می‌شود.

- چهارم اینکه هرچند [سردار سرلشگر] «سلیمانی» باید تجهیزات خود را از نبرد سوریه به جبهه عراق بکشاند، او نمی‌تواند دستاوردهای به سختی به دست آمده «اسد» رئیس‌جمهور سوریه و حزب‌الله لبنان در ۱۵ ماهه اخیر را در معرض حمله جدید داعش یا سایر گروه‌های شورشی بگذارد. سپاه پاسداران و حزب‌الله برای بهره‌گیری از درگیری درونی شورشی‌های سوری، اساساً از درگیری مستقیم با داعش خودداری کرده‌اند. بااین‌حال حرکت داعش به عراق ممکن است [سردار سرلشگر] «سلیمانی» را مجبور کند که به نحوی مستقیم‌تر برای حفظ جناح غربی خود اقدام کند.

- پنجم اینکه سرانجام [سردار سرلشگر] «سلیمانی» و رهبران سیاسی نظامی ایران مجبور خواهند بود که چگونگی هرگونه دخالت احتمالی آمریکا برای کمک به دولت عراق برای مبارزه با داعش را مدیریت کنند. ایران احتمالاً از دخالت کوتاه‌مدت و تاکتیکی آمریکا در عراق استقبال می‌کند، اما قویاً در برابر هر فرایندی که به اشغال عراق از سوی آمریکا منجر شود، خواهد ایستاد.

در عین اینکه آمریکا خواهان گفتگوهایی مستقیم با ایران و دیگر گزینه‌ها برای حمایت از دولت عراق است، تصمیم گیران آمریکایی باید بدانند که [سردار سرلشگر] «سلیمانی» نمی‌تواند در هیچ‌کدام از این اهداف پنج‌گانه شکست بخورد. تهران ، تحت هدایت [سردار سرلشگر] «سلیمانی»، همانند سوریه در عراق دست به هر کاری خواهد زد تا از منافع ملی و انقلابی خود، که شامل اطمینان از اینکه آمریکا با این بحران در عراق و منطقه قدرت بیشتری پیدا نمی‌کند، حفاظت کند.

اندیشکده امریکن انترپرایز، ج. متئو - اشتون گیلمور

آیت الله سیستانی علیه ابن عربی و ملاصدرا

شاید این مطلب درباره ی ابن عربی تکراری باشد در والعادیات
اما چندروز پیش یکی از حامیان جریان مرده ی احمدی نژاد توهین ها و فحاشی های بیسابقه ای به من کرد و منجمله هنگامی که در خصوص انحراف بلکه کفر "محی الدین بن عربی" سخن گفتم بنده را تکفیری و داعشی نام نهادند!
بد ندیدم دوباره این مطلب را که در خصوص نظرگاه آیت الله العظمی سیستانی راجع به ابن عربی و ملاصدرا بود، به معرض حقیقت جویان و دین مداران بگذارم!
البته آقای جوانفکر از دوستان احمدی نژاد و رییس وقت روزنامه ی ایران در جایی بیان کرده بود که عدم دیدار احمدی نژاد با مراجع به دلیل اجازه ملاقات ندادن مراجع نبود بلکه اصلا تقاضایی برای این دیدار وجود نداشت... که این سخن حاکی از عدم اعتقاد این طایفه به حاکمیت فقه در اندیشه ی اسلام است و در بیانات آقای بهمن شریف زاده هم به همین زبان که "فقه برای مدیریت اجتماع کافی و کارآمد نیست" بیان گردیده است.
به هرحال به بیان انتقاد آیت الله سیستانی به فلسفه ملاصدرا وعرفان ابن عربی می پردازیم.

در دیداری که رییس سازمان مطالعه و تدوین کتاب های علوم انسانی دانشگاه ها – «سمت» - جناب آقای دکتر احمد احمدی با حضرت آیت الله العظمی سیستانی داشتند ، معظم له با ابراز نگرانی از وضعیت علوم انسانی در کشور ، از تدریس فلسفه ملاصدرا و ترویج آرای باطل و انحرافی محی الدین ابن عربی (خصوصا در باب معاد) انتقاد کردند و بر ضرورت اصلاح این رویکرد تاکید نمودند ۱ .
قسمتی از متن گزارش این دیدار که از طرف آقای احمدی منتشر شده است :
… در اینجا حضرت آیت الله که پیدا بود از پیچیدگی ، دشواری و اهمیت علوم انسانی و پیوند آن با مسائل اسلامی نیک آگاه و سخت نگرانند و برای هشدار دادن به ما و مسئولان ذیربط احساس مسئولیت می کنند فرمودند : 
« بررسی مسائل دینی و بردن نتیجه آن به دانشگاه ها و حوزه های اجرایی کاری است بسیار دشوار. آیا طلبه ای که شرایع و لمعه و مکاسب و جواهر را خوانده می تواند بر مسند قضاوت بنشیند و کار حقوقی و قضایی انجام دهد؟ من از مشکلاتی که در دادگاه های ایران هست خبر دارم. مسائل باید همه جانبه و با توجه به آراء دیگران هم بررسی و سپس با وقوف کامل به فقه و حقوق خودمان نظر نهایی اعلام شود.
از باب نمونه دکتر کاشانی فرزند آیت الله کاشانی استاد حقوق در باب شفعه نظر حقوقی فرانسه را ترجیح داده … اما اگر دکتر کاشانی به فقه احاطه داشت می دید که در روایت امام جواد علیه السلام این مطلب با وضوح آمده است ، روایت این است که : اگر صاحب حق شفعه در همان شهر است شریک سه روز به او مهلت می دهد و اگر می خواهد برود پول را از شهر دیگری بیاورد به اندازه رفت و برگشت و سه روز پس از بازگشت به او مهلت می دهد. اگر در این مدت رسانید سهم از آن اوست و گرنه حق شفعه ندارد ۲ .»
حضرت آیت الله فرمودند : « اگر صاحب حق شفعه در شهر دیگری باشد ، باید به او اعلام کنند و پس از دریافت اعلام هم سه روز مهلت دارد تا قیمت سهم شریک را بیاورد ، اگر نیاورد حق شفعه اش ساقط می شود.
سپس فرمودند : نتیجه بحث و بررسی و دگرگونی در علوم انسانی باید این باشد که در قالب عمل و اجرا درآید و از طریق دانشگاهها به سرتاسر جامعه سرایت کند و تحول ساز باشد و گرنه چه فایده ای دارد؟ مثلا تدریس فلسفه که عموما هم تدریس فلسفه ملاصدراست و آن هم با آراء منحرف محیی الدین آمیخته است و در باب معاد هم مشکل دارد چه نتیجه ای دارد؟»
معظم له از نفوذ و رسوخ افکار خرافی در جامعه ایران با نقل خواب و … در باب مهدویت و ارتباط جامعه علمی دانشگاهی با این قبیل افکار ، بیمناک و نگران بودند که چگونه بین این دو شیوه تفکر میتوانید هماهنگی ایجاد کنید؟
در انتهای گزارش آقای احمدی میخوانیم :
ملاقات نزدیک به ۴۰ دقیقه طول کشید و افسوس که ما برای رسیدن به پرواز مستعجل بودیم و ایشان هم با همان هوشمندی استعجال را دریافته بودند وگرنه باز هم ادامه می دادند چرا که نگرانی و دغدغه فراوان داشتند. ملاقات سپری شد و با بدرقه گرم و دعای خیر ایشان … بیرون آمدیم. اما یاد آن دیدار و آن پیکره ی علم و ادب و تقوا و اجتهاد و دردمندی و دلسوزی هیچگاه از خاطرمان محو نخواهد شد و همچنان این دو بیت را ترنم میکنم که :
یا سائلی عنه لمّا جئت اساله ***** الّا هو الرّجل العاری من العار 
لو جئته لرایت الناس فی رجل ***** و الدهر فی ساعة و الارض فی دار 
دکتر احمد احمدی 
رئیس سازمان سمت

شیطانی یا الهی؟

هانس مورگنتا چهره ی معروف رئالیسم یا واقعگرایی در سیاست خارجی است

مورگنتا معتقد بود که دولتها یا واحدهای سیاسی دارای خصایص انسانی هستند 

ماه مبارک ترس دارم ازینکه روایت نقل کنم اما می گویم در ادبیات دینی ما آمده که حکومت ها دوگونه اند؛ الهی و شیطانی

من از خصایص مشترک انسان ها و حکومت ها برای شناخت رفتار شیطانی افراد و حکومت ها بهره می برم

برخی افراد مانند همان شیطان رفتار می کنند و همانگونه اشکالات و انحرافات خود را به بوته ی نقد می گذارند

شیطان که در برابر امتحان الهی روسیاه شد و کبر او اجازه نداد حق را بپذیرد نه تنها تقصیر خود را به گردن نگرفت

بلکه با وقاحت ابراز کرد؛ خدایا تو مرا گول زدی... حال که گولم زده ای من نیز تمامی بنی آدم را می فریبم

هم افرادی هستند هم دولتهایی که بجای تبیین تخلفشان از حق و پذیرش خطا و اعتراف به ذنب خویش، دیگران را عامل گمراهی خود می دانند

 و مدام به جای آنکه بگویند چرا خطا کرده و می کنند، به بقیه حمله می کنند که اگر من بدی کرده ام تو هم بدتر کرده ای....

گیرم خصم مقابل سیاه ترین سیاهان... تو چرا میخواهی در سیاهی بمانی و سپیدی را انکار می کنی؟

بد بودن دیگران چیزی از تباهی تو نمی کاهد

فلذا هم برای انسان ها و هم دولتها تنها راه بازگشت یا همان توبه، اعتراف خالصانه به خطاست.... بی دلیل نیست که امیرالمومنین می گوید: ظلمتُ نفسی! خدایا من خودم به خویشتن ظلم کردم....

کو گوش شنوا و فهم بی کجی و دور از انحراف

بوی مهدی می آید

خب ابوبکر البغدادی هم که در اولین ویدئوی منتشره رسماً آیه ی خلافت نهایی آخرالزمان را تلاوت کرد ...
آیه ای که ما به خلافت مهدی آل محمد (ص) منتسب می کنیم
وعدالله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنّکم فی الارض......
بوی آمدنت می آید ........

استاد مهدی نصیری

دریدگان بی حیای مکتب خزان زده ی بهار

وقتی نقد ما به کفریات ابن عربی و انحرافات ملاصدرا را می بینند همه اش نگاه امنیتی و بگیر و ببندی دارند

مثلا نقل قولی از استاد مهدی نصیری را می خواهند دستمایه ی رسوایی ما کنند

اولا نصیری نه نقطه ی سیاهی در حیات خود دارد و نه مثل احمدی نژاد که در دوران هاشمی رفسنجانی سر در آخور استانداری و نوکری سردار سازندگی داشت، ساکت و دست به سینه بود

بلکه نصیری در اوج خفقان هاشمی با انتشار "صبح"  بنیان عدالتخواهی در برابر اشرافیت وقت را نهاد

از سوی دیگر من به واسطه و بی واسطه شاگرد مکتب علامه سیدموسی زرآبادی بنیانگذار مکتب تفکیک هستم که در مشی سیاسی خود نیز شاگرد استاد فقه خود، شیخ فضل الله نوری است.

هم خودم محضر فرزندش را درک کرده بودم هم برادرم شاگرد دروس او بود و هم پدرم از دوستان وی

این مکتب قلمی سترگ چون علامه محمدرضا حکیمی دارد و آثاری سترگ چون الغدیر علامه امینی و مراجعی عظیم چون خوئی و سیستانی و وحید خراسانی

شما چه دارید ایها الهتـّـاکون؟

آخرین لقبی که سرما زدگان بهاری به من دادند این است: بی اعتقاد به معاد!

خدا قبول کند!