والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

والعادیات

سوگند به نفسهای اسب مجاهدان

منظور ایشان از عقب بود

جمله ها را می شود هم از جلو خواند هم از عقب! می گویید چطور؟ الان عرض می کنم! مثالی برای شما بزنم تا مشخص کنم منظورم چه بود!

مادر شما به شما می گوید چرا تو نمیری اون دختر خوشگل و زیبای فامیل یا محل را بگیری و شوهرش بشی؟ چرا باید یک عده کج و کوله و بی عقل و چه و چه بروند به خواستگاری او؟

قطعاً می شود این جمله را هم از ابتدا فهمید هم از انتها. هم می توانید از ابتدا بخوانید و معنی کلام مادر محترم این باشد که آن دختر باکمالات در حد لیاقت توست و اگر تو نروی به سراغش حتماً دیگرانی که به اوصاف کذا متصف هستند مشتری او خواهند شد.

می شود هم از جمله را از آخر بخوانید و بفهمید جز شما که عزیز کرده ی مادر جان هستید، هرکس که پا به خواسگاری دختر تعریف شده ی مادر برود، از صفات بی نهایت اعلامی از جانب والده ی مکرمه برخوردار می باشد.

می خواستم قصه ی حمله ی جانانه آقای رئیس الدولة را به بوته فراموشی تاریخ بسپارم اما دفاع شیرین سخنگوی شیرین الفهم دولت باز دهانم را به روی کیبورد باز کرد که بنگارم. از آنرو که جناب نوبخت نوکیسه، در پاسخ به خبرنگاران فرموده اند که منظور آقای روحانی نسبت دادن بی سوادی به منتقدان دولت نبوده است، بلکه روی سخن ایشان با اساتید دانشگاه بوده که چرا شما نقد نمیکنید که نوبت به عده ای بی سواد برسد؟

باز جملات زیبا و مهربانانه ی شیخ حسن را در ذهنم نوشخوار می کنم که گفت: چرا باید عده ای کم سواد دولت را نقد کنند چرا شما نمی نویسید و ساکتید؟  چیز بیشتری از این ماله کشی نوبخت برای سخن مقتدایش نیافتم جز آنکه عین مثال بالا، در این جملات دقیقاً منظور آقای رییس الوزراء سردارسبد، از عقب بوده است. یعنی جمله را از آخر بخوانید!

البته فکرنکنم کسی که عمده ی کارش بیان آوری و سخنرانی و منبر بوده است و علی الخصوص در این 8ساله ی گذشته که منبری غالب مراسم ترحیم مربوط به سیاسیون همجناحشان به وی اختصاص داشته، ناتوان از بیان منظور خود بوده باشد بطوری که صدای همه را از همه طرف درآورد و حتی طرفداران باوجدان خود او را هم به واکنش وادارد.

البته اگر نوبخت عزیز کمی دقت می کرد می فهمید که لحن آقای رییس شان چندان به کسی که دانشگاهیان را دعوت می کند به نقد نبود بلکه مدل کلام رگ برآمده ی ایشان حاکی از عصبانیت و جوشش خون رنگینتر شان از نقدهای منتقدین قبلی بود. عزیز هم خطاب کردم ایشان را زیرا نوبخت یکی از عوامل اصلی پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات 84 بود. (مچکریم)

از طرف دیگر، از تدبیرگرانی که حداقل 27سال بطور خالص مملکت را در تحت نگین مدیریت خویش داشته اند و در 8 ساله ی محروم بودن از دولت نیز آنچنان از قدرت و کاراجرایی برحذر نمانده اند، بعید است چنین ناپخته سخن گویند خصوصا که مشاوران رنگ و وارنگ دوره شان کرده و اقسام و انواع خرده فرمایشات به ناف تدبیر و امید می بندند. از کراواتی کمپلت آمریکا بوده ی معتقد به نفهمی طبقه ی عادی ملت از سیاست و تمدن، تا عمامه به سر اطلاعاتیِ دانشگاه مهدوی کنی درس خوانده و البته باید هم از این شلّه قلم کار همین نتایج بیرون تراود که آشپزش نه دوتا بلکه یک دوجین تاست.

خلاصه از برکات این انتخاب تدبیر آمیز و امیدآفرین همین نکات جدیدی است که نو به نو می آموزیم! شاید همین هم خودش از پیام های 24 خرداد باشد!!!!

نظرات 2 + ارسال نظر
mehdi یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:22 ب.ظ http://www.jok2jok2014.blogsky.com

برای خواندن جک به من هم سر بزن مرسی.

سامی جون یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:41 ب.ظ http://www.upel.ir/

سلام گلم
یه مژده خوب برات دارم ، آپلودینگ قدرتمند عکس آپِل شروع به کار کرده . از این به بعد میتونی میزبانی آپلود عکس رایگان رو با ما تجربه کنی،بدون محدودیت در ارسال عکس. فقط کافیه یه بار امتحان کنی، عاشقش میشی. منتظرت هستم. بوووووس.
www.upel.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد